7 Şubat 2014 Cuma

PHP Web Site Screenshot Almak – Snapito api

Merhaba arkadaşlar. biraz düşündüm bir web sitesinin ekran görüntüsünü en basit şekilde nasıl alırım diye ve şöyle sonuçlara ulaştım.

Snapito diye bir site varmış. bu site screenshot veriyormuş baktım api varmı diye api için üyelik gerekiyordu ama demo api de mevcuttu bende düşündüm dedim demo üzeri yapalım ozaman : ) aslında yapmak zor olmadı. curl ile resmi kolayca aldım. ama tek bir sorun çıktı sayfa yönleniyordu bunuda basit bir şekilde halletitim.


1
curl_setopt( $ch , CURLOPT_FOLLOWLOCATION , 1 );
ile yönlenen kaynağa ulaştım ve resmi çektim. ardından sizler için basit bir form hazırladımki girilen url’nin resmini çeksin.

Tabi snapito bununla kalmıyordu resmi full mü çeksin yoksa belirli boyuttamı çeksin diye bize bu desteğide sunuyordu. bende onu için 1 tanede seçim yeri koydum full veya 100×100 olarak tabi bunu kodlarda siz değiştirerek boyutlar oluştura bilirsiniz. hemen anlatayım onuda.


1
<option value="100x100">100x100</option>
örnek yukarıda  value değeri 100×100 bundan 1 tane daha altına yazıp yani seçim daha oluşturup 200×100 derseniz 200×100 px boyutlarında çekicektir. ve images/ dizine atıcaktır.

Neyse fazla uzatmadan kodlarıda vereyim. anlamadığınız nokta olursa sora bilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder